"Жилкомсервис" задолжал подрядчикам больше 250 миллионов гривенЗаборгованість КП "Житлкомсервіс" (Харків) підрядним організаціям, накопичена за п'ять років роботи підприємства, становить 260 млн.грн. Як повідомила "SQ" заступник директора "Житлкомсервісу" Олена Гриценко, ця заборгованість утворилася через різницю в тарифах, яку не покриває держава.

"З чим це пов'язано? От у нас встановлений тариф. Ми не можемо його підвищувати, поки він не пройде всі стадії розробки, узгодження, затвердження. Мінімальна ж зарплата піднімається чотири рази на рік. Щоб дотриматися закону про оплату праці, підприємства-підрядники - виконавці наших послуг - повинні своїм працівникам платити мінімально встановлену зарплату. І виникає така ситуація: в тарифі закладена зарплата на одному рівні, за два роки вона вже в півтора рази вища, а в тарифі залишається на тому ж рівні. А акт виконаних робіт підрядники складають з урахуванням його фактичних витрат, з урахуванням того, яку суму вони фактично витратили на зарплату. Ось і утворюється ця різниця, яка не закладена в тарифі. Тобто борги в основному накопичуються, коли тариф ще низький, а витрати вже великі, насамперед, пов'язані зі зростанням мінімальної зарплати", - зазначила О.Гриценко.

"Ми неодноразово зверталися до Кабінету міністрів, до Міністерства економіки з проханням передбачити кошти на компенсацію з різниці в тарифах. Однак ніякої реакції не послідувало. Харківська міськрада з місцевого бюджету виділяла нам кошти, щоб ми могли вчасно розрахуватися хоча б за енергоносії", - підкреслила О.Гриценко.

Як раніше розповів "SQ" директор Департаменту житлового господарства Харківської міськради Роман Нехорошков, заборгованість перед підрядниками утворилася ще й тому, що обсяг робіт, неврахованих у тарифі, які виконувалися підрядними організаціями, перевищував розрахункову вартість тарифу. "Тобто вивозилися додаткові обсяги тих же твердих побутових відходів та негабаритних відходів, що не було закладено в тарифі. Виконувалися додаткові ремонтні роботи з ліфтів, з обслуговування внутрішньобудинкових комунікацій, трубопроводів", - зазначив Р.Нехорошков. За його словами, ситуація з боргом - нормальна, оскільки це питання вже подальших взаєморозрахунків між підприємствами. "Є зобов'язання, вони поступово будуть виконуватися", - додав він.

Довідка "SQ". Як раніше повідомила О.Гриценко, заборгованість харків'ян КП "Житлкомсервіс" на 1 березня становить більше 50 млн.грн. Борг утворився в основному за рахунок першого півріччя 2007 року, коли тільки з'явився "Житлкомсервіс", і березня-вересня 2009 року, коли підвищили квартплату. Зараз після прийняття нових тарифів рівень оплати комунальних послуг населенням також упав. За час своєї роботи (з 2007 р.) КП "Житлкомсервіс" повернуло харків'янам більше 35 млн.грн. за послуги, які не були надані.

КП "Житлкомсервіс" створене відповідно до рішення сесії Харківської міськради від 26 липня 2006 р. З 1 січня 2007 р. харків'яни отримують житлово-комунальні послуги на підставі договорів з "Житлкомсервісом".