Харьковчане задолжали "Жилкомсервису" больше 50 миллионов гривен Заборгованість харків'ян КП "Житлкомсервіс" на 1 березня становить більше 50 млн.грн. Ці борги накопичилися за п'ять років роботи комунального підприємства. Про це повідомила "SQ" заступник директора "Житлкомсервісу" Олена Гриценко. За її словами, борг утворився в основному у 2007 р., коли підприємство тільки було створене, і у 2009 р., коли підвищили квартплату.

"У 2007 році, коли ми тільки почали працювати, у харків'ян до "Житлкомсервісу" як до нової структури була недовіра. У перший місяць 2007 р. рівень оплати послуг склав усього 37%. Десь у другому півріччі 2007 р. ми змогли вийти на 96-97% оплати комунальних послуг населенням. Я скажу, за рахунок чого був досягнутий такий показник. ЖЕКи, КЖРЕПи (комунальні житлові ремонтно-експлуатаційні підприємства), що працювали до нас, практично ніколи не проводили населенню перерахунків за ненадані послуги. Ми ж ввели практику перерахунків. Звичайно, неприємно іноді визнавати, що послуга недостатньо якісна. Але краще це визнати і виправити. Завдяки цьому люди стали нам довіряти більше", - зазначила О.Гриценко.

За її словами, у 2008 р. населення вже оплачувало 100% квартплати. "Але борги населення з оплати житлово-комунальних послуг зазвичай виникають у період утвердження і переходу з одного тарифу на інший. Так, у березні 2009 р. зросла квартплата. І знову людям треба було звикати до того, що платити потрібно більше. Хтось за старою звичкою оплачував ту суму, яку звик платити в попередні місяці, хтось знову не захотів платити. Природно, за кілька місяців, коли народ уже усвідомив, що підвищення тарифів - це економічно необхідний захід, людям було важко погасити ту заборгованість, яка накопичилися за три-чотири місяці. Багато хто досі не погасив ці борги", - підкреслила О.Гриценко.

"Тобто ці п'ятдесят з гаком мільйонів гривень боргу скупчилися в основному за рахунок першого півріччя 2007 року та березня-вересня 2009 року. І зараз - з січня 2012 р. - рівень оплати комунальних послуг населенням упав, хоча ще в жовтні-грудні 2011 р. становив 103-104%. Тобто люди оплачували не тільки поточний період, але і гасили борги за попередні роки. Але з уведенням нового тарифу рівень оплати знову пішов на спад. Проте варто зазначити, що на початку року рівень оплати послуг завжди менший у зв'язку з новорічними та іншими святами. Так що, думаю, до весни ситуація покращиться", - зазначила заступник директора "Житлкомсервісу".

Довідка "SQ". За час своєї роботи (з 2007 р.) КП "Житлкомсервіс" повернуло харків'янам більше 35 млн.грн. за послуги, які не були надані.