Новое железнодорожное депо в Харькове в марте начнет принимать скоростные поездаПівденна залізниця інвестує 150 млн.грн. у створення сучасного ремонтно-екіпірувального депо (РЕД) Харківської вагоноремонтної дільниці № 1 для технічного обслуговування міжрегіональних поїздів. Про це 3 лютого повідомив журналістам начальник Південної залізниці Віктор Остапчук. За його словами, за 2011 р. у будівництво вже було інвестовано понад 100 млн.грн., у 2012 р. буде профінансована решта коштів. Депо буде обслуговувати фірмові поїзди "Skoda" і "Hуundai", сучасні вагони виробництва Крюківського вагоноремонтного заводу, а також інші пасажирські вагони.

Як зазначив В.Остапчук, реконструкція старого депо назріла вже давно, але почалася тільки у 2011 р. Планується, що до 10 березня цього року депо буде підготовлене до прийому рухомого складу, адміністративно-виробнича база буде готова на 70-75%. "Закуплено дуже багато обладнання, яке буде монтуватися в лютому - березні, в тому числі - сучасна котельня і компресорна. Ці підрозділи будуть працювати в автоматичному режимі, тому не буде необхідності утримувати операторів", - зазначив начальник залізниці.

За його словами, всі роботи з реконструкції комплексу депо планується закінчити до 1 травня. Складні ремонти швидкісних поїздів будуть виконувати в депо в Дарниці (воно теж будується), а дрібні ремонти - в Харкові. "Очікується, що в країні буде розвиватися парк двоповерхових та інших видів сучасних потягів, так що депо буде затребуваним. Адже для нових вагонів потрібні і сучасні засоби діагностики засобів автоматики та іншої техніки", - зазначив В.Остапчук.

Довідка "SQ". Будівля ремонтно-екіпірувального депо Харківської вагонної дільниці складається зі стійлового відділення (призначеного для обслуговування поїздів) та адміністративно-побутового блоку. Для технічного обслуговування поїздів облаштовуються чотири шляхи, у тому числі 10-й шлях - для технічного обслуговування швидкісних міжрегіональних потягів "Hyundai"; 9-й - для технічного обслуговування швидкісних міжрегіональних потягів "SKODA"; 7-й і 8-й шляхи - для технічного обслуговування швидкісних міжрегіональних поїздів виробництва Крюківського вагонобудівного заводу, пасажирських поїздів формування ВЧ-1. Шляхи уніфіковані, на кожному з них за необхідності можна обслуговувати й інші види рухомого складу. Довжина будівлі РЕД - 420 м, ширина - 30 м, висота з східного боку - 8,40 м, з західної - 9,60 м.

Рейки в РЕД розташовуються на півтораметрових металевих оцинкованих стійках (534 шт. під кожним із шляхів). Подібної конструкції колії на українських залізницях поки немає. Швидкісні потяги будуть обслуговуватися на трьох рівнях. На першому будуть оглядатися ходові частини і підвагонні обладнання, що забезпечується завдяки розташуванню шляху на металевих стійках та будівництва оглядових канав. На другому - обслуговуються кузови вагонів. На третьому - оглядається дахове обладнання, струмоприймачі та ін. Передбачається, що "SKODA" і "Hyundai" після прибуття на ст.Харків-пасажирський будуть подаватися на технічну станцію Харків-сортувальний - спочатку на вагономийний комплекс, а потім на технічне обслуговування.

На 3 лютого проводиться реконструкція покрівлі будівлі РЕД, встановлюється обладнання нової котельні, монтується система вакуумної каналізації, металоконструкцій і сендвіч-панелей з південного торця будівлі. Закінчуються роботи з перебудови другого поверху, приміщення якого повністю переплановані (при цьому вивезено 480 т сміття). Тут облаштовуються новий актовий зал, музей підприємства, роздягальні, кабінет і клас охорони праці, бібліотека, архів, санітарно-побутові приміщення з душовими кабінками (на другому поверсі облаштують 11 туалетів замість колишніх двох, а в усьому будинку їх буде 25, замість колишніх семи).