Львовская фирма хочет изъять лизинговые троллейбусы и трамваи, переданные Харькову в 2006 г.

Львівське приватне підприємство "ПЛ Лізинг" планує вилучити 90 тролейбусів і 10 трамваїв, переданих за лізинговою схемою харківської міській владі в 2006 р. Про це повідомив "SQ" директор підприємства Юрій Свідзінський.

За його словами, заборгованість за рухомий склад разом із штрафами за прострочення виплати становить 47 млн. грн. "КП "Міськелектротранс" та Харківська міськрада з жовтня 2007 р. не виконує своїх зобов'язань щодо сплати лізингових платежів." Ми неодноразово зверталися з цього питання і попереджали "Міськелектротранс" і міську владу, але вони не вживали ніяких заходів для погашення заборгованості. У квітні 2008 р. ми виграли суд, який зобов'язав "Міськелектротранс" погасити заборгованість. Але незважаючи на це, лізингові платежі і надалі не надходили в повному обсязі, а з січня 2010 р. оплата припинилася повністю. У нашого інвестора ("ПЛ Лізинг" - ПП зі стовідсотковими польськими інвестиціями) складається враження, що харківська міська влада взагалі не має бажання виконувати свої фінансові зобов'язання ", - повідомив Ю. Свідзінський.

За його словами, в червні 2009 р. це питання розглядалося на засіданні міжурядової комісії Україна - Польща і було переадресоване до Харківської облдержадміністрації для вирішення до вересня 2009 р., але так і не було вирішене.

"У березні 2010 р. ми знову звернулися до Харківського господарського суду і виграли позов, який зобов'язав "Міськелектротранс" погасити заборгованість і сплатити штрафні санкції. Підприємство подало апеляцію. Однак 2 червня ц.р. ми виграли і в цій інстанції", - зазначив Ю. Свідзінський.

Як повідомив директор "ПЛ Лізинг", якщо протягом червня міська влада не почне виконувати рішення суду про виплату заборгованостей і штрафів, то в липні всі лізингові трамваї і тролейбуси будуть вилучені згідно чинного законодавства України та умовам договору фінансового лізингу.

"Невиконання ХКП "Міськелектротранс" і Харківською міськрадою фінансових зобов'язань призвело до того, що вартість договору зросла за цей час на 7 млн. грн., що додатково обтяжує бюджет міста, але це вже питання прокуратури і КРУ. А в цілому ситуація, що склалася, негативно впливає на міжнародний імідж України в цілому і Харкова зокрема. Ми вже попередили лізингову компанію, через яку Харківська міськрада планує купувати автобуси і тролейбуси до Євро-2012, про наш досвід роботи за лізинговою схемою", - резюмував Ю. Свідзінський.

Довідка "SQ". 27 жовтня 2006 фірма "ПЛ Лізинг" виграла тендер на фінансовий лізинг з придбання трамваїв і тролейбусів для "Міськелектротрансу". Оплата повинна була здійснюватися за рахунок коштів місцевого бюджету. Вартість договору - 120,247 млн. грн. (Інформаційний бюлетень Тендерної палати України № 52 (71) (25.12.2006 р.).

7 листопада 2006 між лізингодавцем (ПП "ПЛ Лізинг"), лізингоотримувачем (ХКП "Міськелектротранс") і продавцем (ТОВ "Дуотранс", м.Дніпропетровськ) був укладений тристоронній договір купівлі-продажу з відповідним узгодженням Харківської міськради. Згідно схеми, "ПЛ Лізинг" закупило тролейбуси і трамваї у "Дуотранса", а потім передало їх у лізинг "Міськелектротранс". Так була оновлена третя частина парку комунального електротранспорту м. Харкова.

"ПЛ Лізинг" займається фінансовим лізингом комунального електротранспорту (трамваї та тролейбуси). У 2002-2009 рр. за рахунок залучення інвестицій польського державного банку PKO BP SA здійснило операції з оновлення парків комунального електротранспорту в Дніпропетровську і Луганську.