Пресс-конференция народного депутата Н.Катеринчука на тему: "О намерениях действующей власти отменить социальные гарантии гражданам Украины"

Н.Катеринчук:

- Доброго дня. Як голова Європейської партії я хотів би представити своїх колег - це Віталій Щербенко - член президії Європейської партії і Віталій Шило - він, як ми сподіваємося, на сьогоднішній обласній конференції буде обраний головою обласної організації Європейської партії України.

Я почав би з того, що парламентська діяльність час від часу змінюється на якусь таку природну, але дуже неконструктивну роботу під стінами парламенту. За останній місяць тричі ламали паркан біля Верховної Ради, двічі намагалися захопити Верховну Раду протестувальники. Це в основному були афганці, чорнобильці. З тих 16 категорій громадян, яких намагалися побавити соціальних гарантій, що затверджені Конституцією і законами України, більшість не могли вийти під стіни парламенту, бо це діти війни, інваліди. Але ці люди, які виходили і протестували - їх починали слухати, з ними уряд почав розмовляти. Поки що ці розмови зводяться до того, що вони щось пообіцяють, щось залишать в бюджеті. А цифри говорять про наступне: не дивлячись на те, що Верховна Рада відклала розгляд законопроектів, які стосувалися безпосередньо цих 16-ти категорій громадян, яких намагалися позбавити соціальних пільг, в бюджеті 2012 року, який прийнятий в першому читанні, фактично всі ці пільги вже скасовані.

Взагалі, бюджет виглядає як засіб утримання громадян в становищі безмовних, на все згодних, терплячих людей. Тому що безпрецедентна цифра, яка з'явилася в проекті бюджету - 16 млрд.грн. - це те, що піде на міліцію, прокуратуру і утримання чиновників. В порівняння: на всі категорії пільговиків - інвалідів, дітей війни, афганців, чорнобильців та ін. - залишили в бюджеті тільки 13 млрд. грн. Як вони будуть розподілятися? Кабмін пропонує, щоб це не робила Верховна Рада у вигляді закону, а робив Кабінет міністрів у ручному управлінні. Тобто ті, хто вийдуть і поб'ються з міліцією під стінами Верховної Ради або Кабміну - значить з тими будуть розмовляти й щось залишать. Хто не зможе вийти, значить тих будуть просто оббирати. Я міг би сказати, що ситуація критична, і сьогодні я би назвав уряд Азарова урядом банкрутів, тому що сьогодні діра в державному бюджеті складає біля 10 млрд. грн.

До кінця року абсолютно незбалансований бюджет. Дохідна частина бюджету від податків і зборів скорочується, підприємницька активність охолоджується, й взагалі економіка на сьогоднішній день виглядає доволі критично, тому що зовнішня кон'юнктура на металургію, хімію - все те, що було експортним потенціалом України - сьогодні падає. Национальний банк все більше і більше втручається в економіку певними інтервенціями, було намагання зв'язати гривню, ввести незрозумілу систему обміну валюти. Все це примітивні міри Нацбанку у намаганні утримати курсову стабільність гривні. Вже говорять у кулуарах парламенту, що ця стабільність дуже дорого буде коштувати, золотовалютні запаси України скоротилися - менше 30 млрд. грн. Про що це говорить? Сьогодні без серйозної антикризової програми уряду, без чесної розмови з населенням ми фактично опинимося сам на сам зі світовою кризою, і ця криза буде більшою, ніж у 2009 р., вже банківська система відчуває нехватку гривні, відсотки підскочили до 35% у гривневих кредитах, і взагалі система достатньо нестабільна.

Міжнародний валютний фонд припинив всі розмови з урядом і може повернутися сюди у лютому наступного року, але це не означає, що уряд отримає наступний транш. Європейський союз обійняв позицію очікування, є дві вимоги відносно майбутнього підписання угоди про асоціацію. Перша - відпустити на свободу Тимошенко і друга - це закон про вибори. Чи це загравання, чи це якийсь маленький світ у розумі тих, хто приймає рішення, але відносно закону про вибори була створена тимчасова комісія, яка вирішуватиме, за якою ж системою буде обиратися Верховна Рада у 2012 р., чи будуть враховані рекомендації Венеціанської комісії. І це як якийсь натяк, що ми могли б реагувати на зауваження Європейського союзу. Друге - це апеляція по справі Тимошенко. У сторони екс-прем'єр-міністра достатньо приводів для апеляції, і якщо б у нас була прозора, чесна судова система, то апеляцію можна було задовольнити й Тимошенко випустили б на свободу. Але ще порушено чотири кримінальні справи податковою міліцією, і чим все закінчиться - знає, мені здається, тільки одна людина - Віктор Янукович. І це погано.

Я можу сказати, що опозиція сьогодні не в кращому стані, і ми недопрацьовуємо в суспільстві, цьому є об'єктивні й суб'єктивні чинники. Поки що об'єднання відбулося на рівні Комітету опору диктатурі, де представлені 13 політичних партій і були визначені чотири пріоритетні питання, над якими ми працюємо. В цих чотирьох питаннях, нажаль, поки що немає загальних підходів до питань соціального обурення громадян у зв'язку з пониженням рівня соціального захисту й рівня життя. В цих питаннях поки що немає загальних позицій, загальних підходів до справедливих вимог підприємців, що спрощена система оподаткування, яка була прийнята в парламенті, не відображає вимоги учасників "податкового майдану", і цю дискусію, напевно, варто продовжити. Але загальна тенденція - ми виходимо на спільний формат прийняття рішень, у нас є спільне бачення і по справі Тимошенко, і по закону про вибори, є спільне бачення по пенсійній реформі, по земельній реформі, і не тільки спільне бачення. Ми будемо подавати свої пропозиції суспільству і уряду, як вирішувати ці питання.

Загальний підхід, який сьогодні існує - мовляв, ми протестувальники, політика десь окремо існує, бо ми ж виходимо не з політичними вимогами, ми виходимо за своє - це хибний шлях, який нав'язується владою. Мовляв, навіщо вам політики із опозиції, якщо ви боретеся за своє? Вони такі самі, як і ми, вони не зробили цього раніше, так чому сьогодні ви маєте ставати під їхні прапори? Це все приводить до того, що протестувальники не досягають своєї мети. Тобто, фактично ламання парканів і бійки під Верховною Радою - цим все закінчується. Випускається пар, і далі нема системної роботи в напрямку реалізації вимог. А вони різні - від розпуску Верховної Ради, начебто там щось вирішується. А вирішується все в одному місці - в Адміністрації президента, і вимоги мали б бути саме в цьому напрямку, бо саме там обіцяли всіх почути і там приймаються сьогодні всі рішення. Як приклад, я можу навести дискусії навколо закону про спрощену систему оподаткування, коли постало питання відносно валових витрат, можливості використовувати спрощенців у правовідносинах з іншими суб'єктами підприємницької діяльності, то в комітеті була дуже серйозна дискусія. Уряд і Міністерство фінансів кістками лягало, тільки щоб не допустити валових витрат, тому що вважали, що це тіньовий сектор економіки і там з'являється два чи півтора мільярди гривень, що можуть зникнути з державного бюджету, бо їх використовує великий бізнес для певного зменшення податкового навантаження. Все ж таки після дискусії в комітеті ми прийняли рішення, щоб в третій групі спрощенців все ж таки могли використовувати валові витрати, не зважаючи на заперечення Міністерства фінансів, так само це підтримала потім Партія регіонів. Аргумент у нас був простий: невже ви не бачите реальної картини у бізнес-середовищі? За даними Мінстату, у 2009 р. занятого населення у нас було 6,7 млн. чол. Сьогодні - 4,9 млн. чол. Для довідки: щоб створити одне робоче місце, уряд має витратити 500 тис. грн. Невже ви не бачите, що сьогодні бюджет недоотримав 500 млн. грн. податку на прибуток? Що бюджет катастрофічно недоотримує податок на додану вартість? Що фактично охолоджується економіка, зачиняються підприємства?

Ту вертикальну систему, яку ви називаєте стабільною, використовує кримінал. З'явилися "смотрящие", які відбирають нахабно бізнес, які диктують умови незалежно від рівня податкового навантаження. Тому що якщо сьогодні, в цих умовах, ми виписали супер податкове законодавство і прийняли свій варіант податкового кодексу, у нас все одно залишаються договірні стосунки між владою та бізнесом. Влада диктує, хто і скільки має сплатити, або під виглядом штрафів, або на благоустрій міста тощо. Бюджет відверто говорить, що органи місцевого самоврядування будуть залишені сам на сам з тими проблемами, які є, бо питання підвищення зарплат і пенсій, питання капіталовкладень, питання опалення, водопостачання - це все буде без участі центральних субвенцій. Тобто, скільки заробило місто, на стільки воно може розраховувати. Я можу сказати, що майже жодне місто не може витримати того навантаження, що лягає на громаду, у зв'язку з тим, що у людей сьогодні фактично відсутні кошти. А постійно просити в Кабміні додаткові кошти на утримання громади, хоча вона сьогодні сама заробляє на себе, це важко і не всім вдається. Хто ближчий - дають, хто не ближчий - тому не дають.

Наступне питання, про яке хотів би сказати. Ми на порозі зняття мораторію на продаж землі. Згідно із соціологічними опитуваннями, більше 30% громадян сьогодні готові продати свою землю - в першу півроку. Біля 10 млрд.долл. зарезервував Китай для скупки цієї землі. Багато зарезервовано грошей з Ізраїлю, Европейського союзу, американський ринок так само цікавиться українською землею. Подивіться на феномен: у нас чотири роки врожайні, цей рік суперврожайний - такого ніколи не було. У нас завжди було так: цей рік врожайний - наступний ні, або два роки врожайних, третій - неврожайний. Про ще це говорить? В умовах активного продажу землі її будуть активно скупати, потім в залежності, врожайний рік чи ні, українці на цій землі працювати не будуть, будуть привезені або китайці, або інші. Бо сьогодні мотивації в українців працювати за мізерну плату або пай у 3% від оренди землі немає. Нажаль, мі втратимо основне, що у нас є, це стратегічне питання майбутнього існування держави - земля, яка може бути використана у сільгоспвиробництві. Я вважаю, а це також позиція Європейської партії України, що нам не треба поспішати знімати мораторій, залишити довгострокову оренду, пускати на ринок стратегічних інвесторів з досвідом, і ці інвестори мають бути підконтрольні громаді, а не якомусь міністру. Все ж таки на місцях має з'явитися інвестор, але на умовах дострокової оренди.

В.Щербенко:

- Я хотел еще раз коснуться темы подписания с ЕС договора о зоне свободной торговли. Хочу обратить внимание на то, что у Украины появился шанс присоединиться к цивилизованному рынку и тем ценностям, которые на сегодняшний день есть в Европе. И не воспользоваться этим шансом было бы большим минусом для Украины. Кроме того, сегодня по всем социологическим опросам более 70% украинцев поддерживают европейское направление Украины. Мы прекрасно понимаем сложности, которые сегодня есть именно с политической, а не экономической точки зрения. Европейская партия Украины со своей стороны делает все возможное в беседах и переговорах с нашими политическими европейскими друзьями для того, чтобы данный документ был подписан. Николай Дмитриевич (Катеринчук - "SQ") недавно вернулся из Германии, где у него было много плодотворных встреч. Перед этим в Страсбурге была с встреча с политиками Евросоюза для того, чтобы, не смотря ни на что, ни на какие сложности, которые сегодня есть в нашей стране, мы подписали данный документ и не утратили шанс, который, может быть, нашей стране никогда больше не будет предоставлен.

В. Шило:

- У нас открылся новый офис на Красношкольной набережной, 24, в бывшем офисе банка "Европейский". У нас будет работать социальная программа "Народный адвокат". Ни для кого не секрет, что на сегодняшний день градус недовольства растет, "покращення" ощутили практически все слои населения. Каким образом людям можно защитить свои права? Мы предлагаем свои услуги, пожалуйста. Наши юристы помогут составить исковое заявление или жалобу, отстоять интересы в пределах разумного - и все это бесплатно. Сейчас идет коррекция в лучшую сторону.

Н.Катеринчук:

- Ми за проханням Європейської партії, яка тут існує, змінюємо більшість людей і з'являється нова команда, перебування якої у політичному житті Харківщини буде більш системним і більш помітним. У всіх є кризи в команді, і в нас також. Не так вдало попрацювали на виборах, і це був показник попередньої команди. Ми сподіваємося, що нові люди гарно підготують Європейську партію до наступних парламентських виборів і у нас з'являться свої депутати від Харківщини в парламенті.

- Миколо Дмитровичу, я так розумію, що ви приїхали до Харкова на партійні збори. А чи обізнані ви з харківським матеріалом? Яка позиція Європейської партії щодо закриття трьох харківських телеканалів?

- Крім обурення це нічого не викликає. Підстави для закриття надумані, це політична розправа над телеканалами, це загроза для свободи слова і це недолуга політик мера і губернатора, які сприяли цьому. Прийшов час закрити людям рота, або не дати їм почути реалії життя, і те, що дискусії на харківському телебаченні ви вже не побачити - тільки облизування місцевої чи центральної влади - це погано закінчиться перш за все для влади.

- "Народний адвокат" чимось може допомогти у цьому питанні? Чи не хочете ви, якщо у вас є така добра програма, яка працює вже три роки, захистити три опозиційні харківські телеканали?

- Ми готові на всіх рівнях захищати права трудових колективів цих телеканалів, і якщо вважають за потрібне ці колективи використовувати наш потенціал, ми готові до такої співпраці і будемо робити це професійно.

- Які позиції особисто вас не влаштовують в законі про вибори?

- Я можу розказати, що цікавого відбувається сьогодні навколо закону про вибори. Позиція Партії регіонів дуже проста: навіщо нам демократія, якщо ми будемо опозиції? Нас не влаштовують перш за все системні фальсифікації, які закладені у цьому законі. Перше питання: два попередження і зняття кандидатів з виборів - хто буде знятий? Опозиційний кандидат. Неможливість проконтролювати і встановити результати голосування, якщо комісія складається з 18 осіб, а приймають рішення 5 - цього достатньо. Відкріпні посвідчення, які зараз називаються "зміна місця голосування за проживанням". Це означає, що буде багатократне голосування, ми це проходили. Неможливість оскаржити результати голосування. На оскарження дається два дні тільки через суди, а ви розумієте кому вони підпорядковані. Неможливість визнати вибори недійсними на дільниці чи в окрузі. Формування комісій - так само йдеться про те, що Центральна виборча комісія буде формувати всю вертикаль, пріоритет чомусь надається партіям, які мають представництво в парламенті. Питання навіть не в тому, за якою моделлю проходитимуть вибори, а у тому, чи зможе суспільство проконтролювати процес виборів і чи будуть вони чесними і відображати той результат, який показали люди своїм голосуванням.

Це питання, на яких наполягає Венеціанська комісія, і вона внесла, здається, двадцять поправок до цього законопроекту. Більшість говорить про те, що ми будемо враховувати тільки те, що пропонує Венеціанська комісія. Для мене це якась гра. Зараз ми, наприклад, домовилися - опозиція, більшість - проголосували за цей законопроект, прибрали всі речі, які впливають на процедуру голосування і роблять вибори нечесними і непрозорими. А що може заборонити більшості за тиждень за виборів винести всі ці зміни і проголосувати? Як було, наприклад, на президентських виборах між першим і другим туром, коли прийняли ганебні зміни, і потім це стало фатальним для результатів голосування.

Позиція Комітету опору диктатурі: не треба чіпати існуюче законодавство. Проводили зміни у 2006, 2007 роках, Партія регіонів перемагала, міжнародні спостерігачі казали "нормально все", ніхто не говорив ні про які фальсифікації, більш-менш були демократичні вибори. Зараз для чого змінювати модель? Вони розуміють: якщо вибори пройдуть у старому форматі, то більшості у Партії регіонів не буде. Це означає, що вони втрачають частину влади, це їм не подобається. Тому розмірковуючи що їм краще - віддати частину влади чи прийняти закон, призначити "смотрящих" і дати їм депутатські повноваження? Для них це більш привабливий сценарій. Єдине, що вони сьогодні не розуміють, як це сприйме цивілізований світ, Європа. А європейці говорять наступне: якщо не будуть враховані в законі про вибори вимоги Венеціанської комісії, то ми не визнаємо ці вибори. А що таке для Януковича нелегітимний парламент? Це означає, що він залишається сам на сам з кризовими явищами, мільйони обурених громадян і соціально-економічна ситуація просто винесуть його з крісла.

- Чому Європейськая партія не приєдналася до великої акції протесту, яка проходила в Харкові одночасно з усіма великими містами України? Де ваші акції протесту, направлені на підтримку соціальних категорій громадян?

- Для цього ми і змінюємо команду в Харкові, щоб нас було видно. І ми це будемо реалізовувати і підтримувати. У Донецьку ми приймали участь у цих акціях. До того ж, коли з людьми розмовляєш, вони кажуть: "ми готові приїхати до Києва, але в себе - ні, бо нас всіх "під карандаш", позвільняють з роботи, дітей з університетів виключать і таке інше", я кажу правду. Якщо ви помітили, то після останнього ламання парканів і конфліктів з міліцією один з міліціонерів отримав травму. Мені його дуже шкода, дай Бог йому швидше одужати, але чому кримінальну справу порушили тільки проти Європейської партії України, яка була співорганізатором акції? Я можу сказати, що це певний крок залякування щодо нашої політичної діяльності. Але наші там нікого не били і паркан не ламали, нас намагаються дискредитувати в очах виборців, прибрати. Ставлять в одне стійло з іншими, щоб "не вякали". Повірте мені, це все не вдасться. Ми вже відбоялися своє і продовжимо стояти на своїх позиціях.

- Вы как-то использовали российскую тему в своей агитации, вопрос о цене российского газа. Как тема? Вы и дальше ее используете?

- Ні, це не актуально абсолютно, я так розумію, що і в уряді думають, що це не актуально. До завершення президентських виборів в Російській Федерації ціна на газ для України не зміниться. Щоб там Азаров не робив, ні про що вони не домовляться. Російська тема для нас з економічної точки зору дуже важлива, але набагато важливіше підписати зараз договір про асоціацію з ЄС. Там нас розглядають як партнера, в Росії намагаються диктувати. Ось цей диктат нічого доброго для населення України не дасть. Розглядає цей диктат Україну не як незалежну державу, а як ринок, де можна продати газ і тільки газ. Відомо, що Україна перша в Європі по кількості купленого газу, і поки що питання енергозбереження для нас є суперстратегічним, нам треба уходити від цього російського диктату, і те, що з'явився ще один потік в обхід України - це втрати для державного бюджету, а з іншого боку це зніме напругу в політичних стосунках між Україною і Росією. Я впевнений, що ми прийдемо до якогось біль менш мирного співіснування.

- Вы ратуете за то, чтобы льготы выплачивались в полном объеме. Есть ли у вас детально разработанный план, откуда взять деньги на выплаты всех тех льгот, которые предполагаются гражданам Украины?

- 10 декабря в Киеве пройдет съезд Европейской партии Украины, где мы будем обсуждать в том числе и этот вопрос. Вопрос социальных гарантий - это вопрос, который должна объяснить сама власть населению. У нас позиция есть и по пенсионной реформе, и по тому, что нужно делать с льготами. Это вопрос реформы публичных финансов. В условиях тотальной коррупции и контроля чиновников над бюджетами, тотального контроля над государственными закупками двух-трех фирм, говорить, что нет резервов, чтобы не трогать святое и искать в других местах... Они ничего не ищут, а идут по пути меньшего противодействия. Как только появляются люди под стенами парламента или Кабинета министров, они идут на уступки. То есть резервы есть, этих резервов достаточно, и мы покажем, где они есть. В основном это теневой сектор экономики. Если посмотреть систему бизнеса по газу, либо электроэнергии, либо подготовки к Евро-2012, то от 6 до 10 млрд.грн. мы покажем, мы покажем эти деньги. Не буду говорить об акцизной политике и многом другом. У нас есть план, и мы презентуем его на съезде, но все же это не будет основным тезисом на выборах. Основной тезис на выборах - как нам достичь европейских стандартов жизни, чем они отличаются, что нужно делать и какие реформы проводить. Мы покажем наши подходы в виде законопроектов. В нашей команде есть профессор Лановой, это прекрасный макроэкономист, многие его помнят как политика, он баллотировался в президенты в свое время. Вот он сейчас работает над этой программой, и если нам хватит медийного и финансового ресурса донести ее до избирателей, то она будет достаточно эффективной.

- Есть ли в вашей предвыборной программе отношение к гражданскому обществу?

- Мы себя не отделяем от гражданского общества, а считаем себя его элементом. Поэтому специально там такого не будет. Но мы разослали всем своим партийцам - их 5 тыс. 800 чел. по стране - письма с просьбой вынести свои предложения на съезд партии, и мы потом в рейтинговом виде определим какие являются приоритетными и выйдем с каким-то видением в виде резолюции.

- Какими методами, на ваш взгляд, можно бороться с нарушениями закона со стороны власть имущих, если европейские методы против них не действуют?

- В нашей Конституции прописано право граждан на мирные собрания и мирные акции протеста, но там ничего не прописано о немирных. Если "зэка" нельзя остановить законом и Конституцией, то тогда, наверное, нужно использовать методы нецивилизованные. Я отношусь к этим методам скептически, но в данной ситуации, когда в стране царит полное издевательство над правом, эти вещи могли бы быть оправданы. Правда, могу сказать, что Европейская партия в авангарде этих процессов не будет стоять. Пока. Если появиться критическая масса людей, которая готова к таким радикальным действиям, тогда будем садиться и разговаривать, потому что сейчас все разговоры заканчиваются разговорами. В наш офис приходит очень много людей, которые говорят: "Мы готовы". Почти на каждой встрече с избирателями ко мне подходит человек, который говорит: "Николай Дмитриевич, когда мы с вами пойдем с вилами на Киев?" Я оборачиваюсь и говорю: "Вилы покажи?". И этот человек сразу исчезает. Вот когда появятся люди дела, я пойду первым.

- После акций протеста чернобыльцев и афганцев МВД заявило, что уголовные дела будут заведены не только на тех, кто ломал забор, но и на тех, кто подавал заявки на проведение акции. Проводились ли уже с вами какие-то следственные действия?

- О возбужденном уголовном деле по факту избиения милиционера и нанесения ему увечий я узнал из средств массовой информации, считаю, что это абсолютно политическое уголовное дело, пытаются запугать. Насчет забора. Сейчас все ищут, кто же его собственник, никто не берет на себя ответственность сказать, что это их забор. Но если нет того, кому принадлежит забор, то и ущерба не было никому. Я считаю, что забор незаконен, политически это абсолютно безграмотная технология: отгораживаться от людей заборами, потому что снесут и забор, и власть. Милиция сегодня становится заложником преступной политики правительства. И, к сожалению, будут и дальше такие ситуации, и, возможно, пострадавшие. Я не понимаю, кого милиция защищает? Потому что в этих 16 категориях социальных льгот есть и милиционеры. У них забирают льготу по оплате коммунальных тарифов, льготу по бесплатному проезду и жилью. Считаю, что уголовное дело возбуждено с целью запугивания. У нас был прецедент, когда нас выкинули из офиса, и мы три месяца судились, хотя договор аренды был на три года, и мы сделали проплату на полтора года вперед. Но все равно, мы пришли, а у нас заварены двери, наши вещи лежат на ступеньках. Надеемся, что такое не повторится, но время от времени кто-то из низовых или средних чиновников пытается прогнуться перед своим руководством и всех представителей оппозиции пытаются заткнуть такими методами.

- Я правильно поняла, что пока вы никаких повесток не получали?

- Я еще дома не был, вот сегодня прилечу и вечером, думаю, что-то в ящике найду.

- Если закон №9127 будет принят, вы будете обращаться в Конституционный суд?

- Закон не принят, его отложили, но в бюджете все это сделано с нарушением Конституции. Мы уже имели опыт в 2007 г., когда обжаловали в Конституционном суде Украины государственный бюджет в части социальных льгот и установили, что эти нарушения незаконны. Я думаю, что такую же практику повторим. У нас уже есть конституционное представление, оно готово, и со следующей недели мы начинаем собирать подписи, нам нужно 45 депутатов, и, думаю, что представители не только фракции "Наша Украина - Народная самооборона" поставят свои подписи, но и БЮТ, и это конституционное представление уйдет в Конституционный суд. Скорее всего, подписантами будут Катеринчук, Гриценко, Кириленко, готовила все это Европейская партия Украины, но будем все делать совместно.

- Вы говорите, что льготники не готовы работать с оппозицией, а кто сейчас оппозиция? Создается ощущение, что оппозиции сейчас не существует.

- Это то мнение, которое сегодня пытается навязать власть. Мол, оппозиции нет - выходите сами. Вы понимаете в чем дело, да, сегодня оппозиция слабая, она находится в зародышевом состоянии, и гражданское общество, те, кто сегодня поднимается на справедливый протест, могли бы тоже сделать многое, чтобы эта оппозиция объединилась, была вместе и была сильнее. Вместе мы сильнее, а если нас разводят по разные стороны баррикад, или говорят: "вы тут, а политики - отдельно" - это ослабляет. Почему? Вы выходите с какими требованиями: верните наши льготы, в лучшем случае распустите парламент, так не парламент надо распускать. Я ведь сказал - не в парламенте принимают решение, там их голосуют. Принимают решение в одном кабинете. И то, что вы сидите в кабинете с Тигипко разговариваете - это очень хорошо. Но много ли на что влияет Тигипко? Сядьте с премьер-министром поговорите, или лучше с президентом. По крайней мере, вы услышите правду, а не будут водить вас за нос как последние три месяца. А мы вам поможем. Дальше. В отношении того видно или не видно. Это дело вкуса, как говорится. Потому что Тимошенко в тюрьме, БЮТ, в основном, чем сейчас занимается? Тем, чтобы вытащить ее оттуда. Я их понимаю, мы в этом их также поддерживаем.

Ну, когда выходят наши люди на акцию бесплатно - двести либо сто человек - не боевики, в основном студенты, либо женщины и интеллигенция - конечно, мы не та сила, которая помогла бы вам в защите каких-то вопросов. Но публично мы могли бы это отстаивать, то есть вместе мы будем сильнее намного. Перед штурмом были в моем кабинете и афганцы, и чернобыльцы. Я их уговаривал: давайте делать совместную акцию. Они говорят: нет, чтобы политики там не было. Поверьте, если будут отдельно выходить афганцы, чернобыльцы, учителя, шахтеры - ничего не будет. Надо выходить всем вместе и припирать к стенке эту власть. Сразу найдутся миллиарды, только они потекут не в карманы отдельных людей, а появятся в бюджете на нужды граждан.

Евро-2012. У нас будет платиновое, не золотое Евро-2012. Три недели чемпионата уже стоят стране 82 млрд. грн. Это неслыханные суммы, и я могу сказать, что если Польше ФИФА выделила 30 млрд. евро на стадионы, аэропорты, дороги, то нам только 5 млрд. евро. Почему? Потому что мы не члены Европейского союза, у нас воруют, сколько не дашь - столько украдут. У нас под офисом Олимпийский стадион - он самый дорогой в Европе получился. Наша страна разве может себе такое позволить? Мы настолько богаты, у нас люди хорошо живут? Эта роскошь преступна.

- Ведете ли вы переговоры об объединении с другими партиями?

- Европейская партия полна решимости самостоятельно идти на парламентские выборы, и, скорее всего, так и будет. Переговоры об объединении - это факт уже, и с Гриценко, и с "Україною майбутнього". Но мы говорим об объединении усилий почему? Ведь что такое объединительный процесс? В моем понимании, объединение сверху ничего не дает. Ну появилось, три, четыре самых превосходных спикера, но если внизу нет поддержки пяти, десяти тысяч людей, которые понимают, для чего нужно это объединение и видят свое место в партии... Это объединение должно происходить без потери даже одного партийца, наоборот, умножить это в десятки раз. А переговоры мы ведем, но для того, чтобы войти в одну структуру, должно быть желание рядовых партийцев. У нас на съезде этот вопрос будет обсуждаться, но я думаю, что до принятия решения не дойдет, будут даны какие-то директивы. Мы хотим объединять человеческие ресурсы, интеллектуальные, медийные, денежные, потому что мы все обескровлены, и это не дает такого развития, как, скажем, другие партии, у которых есть история, они были у власти и т.д. Это процесс объективный, мне кажется, он будет на пользу обществу, но больше хотелось бы, чтобы это будущее объединение было полезным для общества, чтобы мы были ближе к людям и люди видели, что это их партия.

- Если закон о выборах будет проголосован в нынешней редакции, то вы пойдете по мажоритарке или по спискам?

- Когда будет принят закон, и у нас будет соответствующая подготовка, тогда я смогу ответить на ваш вопрос. Я не буду лукавить, что пока ответа на этот вопрос нет ни у кого, ни у одного политика.

 
Пресс-конференция народного депутата Н.Катеринчука на тему: "О намерениях действующей власти отменить социальные гарантии гражданам Украины" Пресс-конференция народного депутата Н.Катеринчука на тему: "О намерениях действующей власти отменить социальные гарантии гражданам Украины"
Пресс-конференция народного депутата Н.Катеринчука на тему: "О намерениях действующей власти отменить социальные гарантии гражданам Украины" Пресс-конференция народного депутата Н.Катеринчука на тему: "О намерениях действующей власти отменить социальные гарантии гражданам Украины"