Практично кожна автомайстерня, де в ході ремонту доводиться піднімати та переміщати автомобілі, а також важкі громіздкі вузли і запчастини, потребує якісного підйомно-транспортному обладнання. При цьому вибір такого обладнання залежить від багатьох факторів, зокрема:

  • видів і технологічних особливостей виконуваних авторемонтних робіт;
  • граничної ваги ремонтованих машин;
  • рівня інтенсивності вантажопідйомних робіт;
  • габаритних розмірів майстерні.

З урахуванням усіх цих факторів, власники бізнесу вибирають один або декілька з таких агрегатів:

  1. Домкрат.
  2. Лебідка.
  3. Таль (ручний або електричний).
  4. Мобільний козловий кран.
  5. Кран-балка.

Можливий вибір з перших трьох позицій у власників автомайстерень питань майже не викликає, адже навіть більш-менш досвідчені автовласники знайомі з такою технікою. Набагато більше запитань викликають особливості мобільного козлового крану і кран-балки. Пояснимо, що обидва вони відносяться до групи кранів мостового типу.

Козловий мобільний кран являє собою конструкцію, що зовні нагадує будівельні козли (звідси і назва), до верхньої перекладині якої підвішена електричний або ручний таль. На нижніх стійках конструкції є маленькі колеса, які забезпечують вільне переміщення крана у будь-яке місце як у самій майстерні, так і за її межами.

Кран-балка являє собою максимально спрощену і полегшену модифікацію класичного мостового крана. Основною частиною є прогоновий міст - головна балка, на якій закріплюється таль (ручний чи електричний); до торців головної балки з обох сторін прикріплені кінцеві балки з ходовими колесами, що забезпечують переміщення по так званим підкрановим коліям (рейкам).

Рейки надійно кріпляться або до капітальних перекриттів майстерні (тоді кран-балка називається підвісною), або на спеціально споруджених опорах (звідси і назва - опорна кран-балка). Варто відзначити, що опорні кран-балки в автомайстернях використовуються досить рідко, хоча і вважаються більш надійними і безпечними у порівнянні з підвісними аналогами.

Це пояснюється двома основними причинами. По-перше, спорудження опор здорожує ціну кран-балки у цілому. По-друге, опори займають частину корисної площі майстерні, захаращують її, створюють «мертві» зони, ускладнюють огляд робочого простору тощо. У той же час підвісна кран-балка розташовується повністю на висоті, під стелею, абсолютно не віднімаючи корисну площу на підлозі.

Яку кран-балку вибрати: електричну або ручну - залежить від того, наскільки часто планується її використовувати, а також від запланованого бюджету. Цілком очевидно, що електрична кран-балка, укомплектована електроталем, набагато дорожче ручного аналога з механічним приводом і ручним талем; плюс постійно будуть витрати на електроенергію; обслуговування та поточний ремонт її також обходиться недешево.

кран-балка

Будь-які можливі питання, що стосуються вибору вантажопідйомної техніки, можна уточнити на Київському заводі підйомно-транспортного обладнання, де не тільки виготовляють різні види кранів, а й продають фактично за ціною виробника ручні і електричні талі знаменитої болгарської компанії PodemCrane.

Сайт КЗПТО - https://kzpto.com.ua