Информация Счетной палаты о строительстве метро в Харькове - это показатель близорукости самой Счетной палаты - Г. Кернес"Інформація, яка була представлена ​​Рахунковою палатою України з питання будівництва метро в місті Харкові, це, наасмперед, показник короткозорості самої Рахункової палати", - заявив харківський міський голова Геннадій Кернес у коментарі, розміщеному на офіційному сайті Харківської міськради.

"Судити про ефективність чи неефективність використання бюджетних коштів за такою програмою, як будівництво метрополітену, будь це Харків або інше місто України, можна тільки з урахуванням та виходячи з усіх тих обставин, які супроводжують такі великі будівництва. І тоді питання стане зовсім інакшим: чи ефективно, що за 11 місяців було побудовано станцію метрополітену, яку намагалися побудувати з 1992 р.? А Рахункову палату кожен харків'янин міг би попросити оцінити, наскільки "ефективно" гарантувати пільговий проїзд у міському електротранспорті і не компенсувати його в повному обсязі. І заразом поцікавитися, за рахунок яких джерел покривається це недофінансування", - зазначено в заяві.

"Що ж до відсутності фінансування та неузгодженості програм, то тут, я думаю, завжди можна знайти крайніх. Останні п'ять років до обрання нового президента України і призначення нового складу Кабінету міністрів взагалі не було ніякої узгодженості і, відповідно, ніякого будівництва метрополітену в Харкові. А тепер - є", - заявив Г.Кернес.

За його словами, ті, хто робить подібні висновки, зовсім не думають про людей. "І тому я як харківський міський голова буду захищати від подібних оцінок та їх наслідків кожного мешканця Харкова. І я хотів би, щоб питання, які виникають у робочих відносинах між різними рівнями влади, вирішувалися не вердиктами Рахункової палати, а за круглим столом. Для користі справи, для вирішення питань, які накопичилися за останні роки. Тільки це і може забезпечити єдність і рух уперед", - заявив Г.Кернес.

Довідка "SQ". Рахункова палата 28 березня заявила, що "діяльність центральних і місцевих органів влади в 2009-2010 рр. З будівництва та розвитку харківського метро була незадовільною і непослідовною і не забезпечила ефективного використання коштів державного бюджету".

За інформацією Рахункової палати, за останні п'ять років у Харкові планувалося добудувати сім об'єктів метро. Однак за цей час була введена в експлуатацію тільки ділянка від станції "23 Серпня" до станції "Олексіївська", що "гальмує розвиток міської інфраструктури та економічний розвиток міста". За даними Рахункової палати, "дії органів виконавчої та місцевої влади у питанні будівництва метро - нескоординовані". Державні та місцеві програми, що стосуються будівництва метро, ​​належним чином не фінансуються. Через постійне перенесення термінів будівництва об'єктів щорічно збільшується їх вартість та обсяги коштів, необхідних для завершення роботи. Зокрема, тільки в 2009-2010 рр. на підтримку в безаварійному стані ділянки між станціями "Олексіївська" та "Проспект Перемоги" направлено 6,4 млн. грн. Рахункова палата також відзначила недосконалість системи фінансування через держпідтримку, яка повинна була бути позикою, а стала безповоротної допомогою.

Рахункова палата також заявила, що продовження будівництва метро в Харкові не значиться ні в списку пріоритетних до кінця 2012 р. інвестпроектів, ні в програмі підготовки до Євро-2012. Тому невідомо, коли буде побудована ділянка від станції "Олексіївська" до станції "Перемога", який готовий поки на 7%.