"Інформація, яка була представлена Рахунковою палатою України з питання будівництва метро в місті Харкові, це, наасмперед, показник короткозорості самої Рахункової палати", - заявив харківський міський голова Геннадій Кернес у коментарі, розміщеному на
"Судити про ефективність чи неефективність використання бюджетних коштів за такою програмою, як будівництво метрополітену, будь це Харків або інше місто України, можна тільки з урахуванням та виходячи з усіх тих обставин, які супроводжують такі великі будівництва. І тоді питання стане зовсім інакшим: чи ефективно, що за 11 місяців було побудовано станцію метрополітену, яку намагалися побудувати з 1992 р.? А Рахункову палату кожен харків'янин міг би попросити оцінити, наскільки "ефективно" гарантувати пільговий проїзд у міському електротранспорті і не компенсувати його в повному обсязі. І заразом поцікавитися, за рахунок яких джерел покривається це недофінансування", - зазначено в заяві.
"Що ж до відсутності фінансування та неузгодженості програм, то тут, я думаю, завжди можна знайти крайніх. Останні п'ять років до обрання нового президента України і призначення нового складу Кабінету міністрів взагалі не було ніякої узгодженості і, відповідно, ніякого будівництва метрополітену в Харкові. А тепер - є", - заявив Г.Кернес.
За його словами, ті, хто робить подібні висновки, зовсім не думають про людей. "І тому я як харківський міський голова буду захищати від подібних оцінок та їх наслідків кожного мешканця Харкова. І я хотів би, щоб питання, які виникають у робочих відносинах між різними рівнями влади, вирішувалися не вердиктами Рахункової палати, а за круглим столом. Для користі справи, для вирішення питань, які накопичилися за останні роки. Тільки це і може забезпечити єдність і рух уперед", - заявив Г.Кернес.
Довідка "SQ". Рахункова палата 28 березня заявила, що "діяльність центральних і місцевих органів влади в 2009-2010 рр. З будівництва та розвитку харківського метро була незадовільною і непослідовною і не забезпечила ефективного використання коштів державного бюджету".
За інформацією Рахункової палати, за останні п'ять років у Харкові планувалося добудувати сім об'єктів метро. Однак за цей час була введена в експлуатацію тільки ділянка від станції "23 Серпня" до станції "Олексіївська", що "гальмує розвиток міської інфраструктури та економічний розвиток міста". За даними Рахункової палати, "дії органів виконавчої та місцевої влади у питанні будівництва метро - нескоординовані". Державні та місцеві програми, що стосуються будівництва метро, належним чином не фінансуються. Через постійне перенесення термінів будівництва об'єктів щорічно збільшується їх вартість та обсяги коштів, необхідних для завершення роботи. Зокрема, тільки в 2009-2010 рр. на підтримку в безаварійному стані ділянки між станціями "Олексіївська" та "Проспект Перемоги" направлено 6,4 млн. грн. Рахункова палата також відзначила недосконалість системи фінансування через держпідтримку, яка повинна була бути позикою, а стала безповоротної допомогою.
Рахункова палата також заявила, що продовження будівництва метро в Харкові не значиться ні в списку пріоритетних до кінця 2012 р. інвестпроектів, ні в програмі підготовки до Євро-2012. Тому невідомо, коли буде побудована ділянка від станції "Олексіївська" до станції "Перемога", який готовий поки на 7%.