Рахункова палата провела аудит ефективності використання коштів, виділених КП "Харківський метрополітен" з держбюджету на будівництво і розвиток метрополітену. Як зазначено на
За інформацією Рахункової палати, за останні п'ять років у Харкові планувалося добудувати сім об'єктів метро. Однак за цей час була введена в експлуатацію тільки ділянка від станції "23 Серпня" до станції "Олексіївська", що "гальмує розвиток міської інфраструктури та економічний розвиток міста".
Будівництво метро в Харкові регулюється двома цільовими програмами - Державною програмою будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2006-2010 рр. і Державною програмою підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Євро-2012. Аудитори Рахункової палати відзначили, що ці програми - формальні, а з питань розвитку метрополітенів не узгоджуються між собою. У той же час "дії органів виконавчої та місцевої влади у питанні будівництва метро - нескоординовані".
Як зазначила Рахункова палата, державні та місцеві програми, що стосуються будівництва метро, належним чином не фінансуються. Через постійне перенесення термінів будівництва об'єктів щорічно збільшується їх вартість та обсяги коштів, необхідних для завершення роботи. Зокрема, тільки в 2009-2010 рр. на підтримку в безаварійному стані ділянки між станціями "Олексіївська" та "Проспект Перемоги" направлено 6,4 млн. грн.
Рахункова палата також відзначила недосконалість системи фінансування через держпідтримку, яка повинна була бути позикою, а стала безповоротної допомогою. "Держпідтримка на умовах повернення плавно перейшла у безповоротну. Запропонований урядом недосконалий механізм фінансування заходів з будівництва та розвитку харківського метрополітену у формі надання комунальному підприємству державної підтримки на безповоротній основі фактично відкрив джерело необмеженого скачування державних коштів для комунального власника", - заявив голова Рахункової палати Валентин Симоненко.
Рахункова палата також заявила, що продовження будівництва метро в Харкові не значиться ні в списку пріоритетних до кінця 2012 року інвестпроектів, ні в програмі підготовки до Євро-2012. Тому невідомо, коли буде побудована ділянка від станції "Олексіївська" до станції "Перемога", яка готова поки на 7%.
Довідка "SQ". Станція метро "Перемога" стане кінцевою станцією Олексіївської лінії метрополітену, буде розташована в північній частині міста на перетині пр. Перемоги і пр.Людвига Свободи. Її відкриття заплановане на 9 травня 2012 р. Нова станція дозволить обслуговувати житлові масиви Олексіївки і м.Дергачі з населенням більше 300 тис. осіб. Відстань між станціями "Олексіївська" та "Перемога" - 1,14 км. Планований середньодобовий обсяг пасажирських перевезень по станції "Перемога" - близько 40 тис.осіб.
21 грудня 2010 р. у Харкові була відкрита станція метро "Олексіївська".