Счетная палата заявила о неэффективном использовании средств при строительстве харьковского метроРахункова палата провела аудит ефективності використання коштів, виділених КП "Харківський метрополітен" з держбюджету на будівництво і розвиток метрополітену. Як зазначено на сайті Рахункової палати, "діяльність центральних і місцевих органів влади в 2009-2010 рр. З будівництва та розвитку харківського метро була незадовільною і непослідовною і не забезпечила ефективного використання коштів державного бюджету".

За інформацією Рахункової палати, за останні п'ять років у Харкові планувалося добудувати сім об'єктів метро. Однак за цей час була введена в експлуатацію тільки ділянка від станції "23 Серпня" до станції "Олексіївська", що "гальмує розвиток міської інфраструктури та економічний розвиток міста".

Будівництво метро в Харкові регулюється двома цільовими програмами - Державною програмою будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2006-2010 рр. і Державною програмою підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Євро-2012. Аудитори Рахункової палати відзначили, що ці програми - формальні, а з питань розвитку метрополітенів не узгоджуються між собою. У той же час "дії органів виконавчої та місцевої влади у питанні будівництва метро - нескоординовані".

Як зазначила Рахункова палата, державні та місцеві програми, що стосуються будівництва метро, ​​належним чином не фінансуються. Через постійне перенесення термінів будівництва об'єктів щорічно збільшується їх вартість та обсяги коштів, необхідних для завершення роботи. Зокрема, тільки в 2009-2010 рр. на підтримку в безаварійному стані ділянки між станціями "Олексіївська" та "Проспект Перемоги" направлено 6,4 млн. грн.

Рахункова палата також відзначила недосконалість системи фінансування через держпідтримку, яка повинна була бути позикою, а стала безповоротної допомогою. "Держпідтримка на умовах повернення плавно перейшла у безповоротну. Запропонований урядом недосконалий механізм фінансування заходів з будівництва та розвитку харківського метрополітену у формі надання комунальному підприємству державної підтримки на безповоротній основі фактично відкрив джерело необмеженого скачування державних коштів для комунального власника", - заявив голова Рахункової палати Валентин Симоненко.

Рахункова палата також заявила, що продовження будівництва метро в Харкові не значиться ні в списку пріоритетних до кінця 2012 року інвестпроектів, ні в програмі підготовки до Євро-2012. Тому невідомо, коли буде побудована ділянка від станції "Олексіївська" до станції "Перемога", яка готова поки на 7%.

Довідка "SQ". Станція метро "Перемога" стане кінцевою станцією Олексіївської лінії метрополітену, буде розташована в північній частині міста на перетині пр. Перемоги і пр.Людвига Свободи. Її відкриття заплановане на 9 травня 2012 р. Нова станція дозволить обслуговувати житлові масиви Олексіївки і м.Дергачі з населенням більше 300 тис. осіб. Відстань між станціями "Олексіївська" та "Перемога" - 1,14 км. Планований середньодобовий обсяг пасажирських перевезень по станції "Перемога" - близько 40 тис.осіб.

21 грудня 2010 р. у Харкові була відкрита станція метро "Олексіївська".