Правове забезпечення процедури стягнення з громадян України пені за несвоєчасну оплату житлово-комунальні послуг вимагає внесення змін в цілий ряд законодавчих актів. Про це 4 лютого заявив "SQ" партнер юридичної компанії "Делькредере" (Харків) Василь Масюк. За його словами, внесені зміни повинні чітко визначати розмір пені та її максимальну величину. "Тільки після цього можна вести мову про можливість її правильного нарахування та стягнення", - зазначив юрист.

За його словами, зокрема, зміни повинні бути внесені до законів України "Про житлово-комунальні послуги", "Про теплопостачання", "Про питну воду та питне водопостачання" та ряд інших нормативно-правових актів. Єдиною підставою для нарахування пені можуть бути посилання на ст. 20 закону "Про житлово-комунальні послуги", в якій зазначено, що пеня може стягуватися лише у випадку, якщо це передбачено законом або договором між виконавцем відповідних послуг та споживачем. Підставою для встановлення розміру пені є проект Житлового кодексу України (ЖК). 6 листопада 2010 р. в першому читанні був прийнятий проект ЖК, статтею 112 якого передбачається нарахування пені за несвоєчасне внесення плати за послуги ЖКГ у розмірі 0,1% від суми заборгованості за кожен день прострочення. "Але застосування даної норми сьогодні ще не передбачено, оскільки ЖК ще не ухвалено", - підкреслив В. Масюк.

Довідка "SQ". Законом України "Про внесення змін до ст.2 закону України" Про тимчасову заборону стягнення з громадян України пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги "встановлено, що дія норми про заборону стягнення пені припиняється з 1 січня 2011 р. При цьому визначено , що нарахування та стягнення пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги (водопостачання, газ, електрична енергія, теплова енергія, водовідведення, утримання і експлуатація житла на прибудинкових територіях, прибирання сміття, ліфтове господарство) буде здійснюватися на суму заборгованості, яка утворилася з 1 січня 2011 р.